Tesadüfler Hayatımızı Değiştirir

Adım Ayşe. Ailemle birlikte İstanbul’da yaşıyorum. Hukuk fakültesi öğrencisiyim ve bu sebeple wollex ticari masaj koltuğu firmasının avukatlığını yapan teyzemin yanına gideceğim kısa bir süreliğine. İş hayatına yavaş yavaş adım atmak heyecanlandırıyordu beni. Ailemden ayrılma düşüncesi her ne kadar üzse de kısa süre gideceğim için kendimi rahatlıkla teselli edebiliyordum. Babam istanbul lastik yol yardım firmasının kendisine ait mağazasında sorumlu kişidir. Annem ev hanımı. Uzun yıllar öncesinde Trabzon’dan gelmişler İstanbul’a. Her yaz planımız Trabzon’a gitmek de olsa bir türlü gidemedik. Trabzon’u sadece resimlerden gördüğüm kadar biliyorum ve çok beğeniyorum.

Benim tek hayalim ailemle birlikte Trabzon’a gidip gezebilmek iken babamın hayali kendi ayaklarımız üzerinde durduğumuzda Trabzon’a yerleşmek. Günler o kadar çabuk geçiyordu ki benim eğitimim bitti ve teyzemin yanına gitme zamanım geldi. Kendi aracımız bakımda olduğu için bakırköy kiralık araç ofisinden araba kiralayıp Bursa’ya gitmek için yola koyulduk. Bursa’ya gittiğimizde teyzem kapıda karşıladı. Öyle içten ve samimi ki onunla çok güzel vakit geçireceğimizden eminim. Neyse ki eve girdik biraz muhabbet ettikten sonra teyzemin hazırladığı yemekleri yedik.

Annem teyzeme mobilyalarını çok beğendiğini ve nereden aldığını sorduğunda teyzem inegöl mobilya firmasından aldığını söyledi. Annemle babam bir gece Bursa’da kaldıktan sonra gittiler. Bende artık teyzemin benim için hazırladığı odayı düzenlemeye başladım her şeyi düşünmüştü teyzem alerjik bir bünyem olduğu için dermo cilt bakım ürünleri makyaj malzemeleri benim için bir sürü hazırlık yapmıştı. Ben odamı düzenlerken teyzem de yardım etti. Sonrasında birer Türk Kahvesi hazırladı ve terasta oturup sohbet ettik.

Teyzem bekardı. Aramızda yedi yaş vardı. Bu sebeple teyzemle arkadaş gibiydik. Ona rahatlıkla her şeyimi anlatabiliyordum. Erkek arkadaşım olup olmadığını sorunca eğitimime çok önem verdiğimi bu yüzden de kimseyle görüşmediğimi söyledim. Konu konuyu açtı derken akşam olmuştu ve yemeğimizi yedikten sonra bir film izleyip yattık. Sabah staja gideceğim için çok heyecanlıydım. Sabah olduğunda kahvaltı hazırladım ve teyzemi uyandırdım. O da ilk iş günün kendini yorma dışarıda yeriz dedi. Hazırlanıp çıktık ve bir kafede kahvaltı yaptık.

Sonra büroya gittik. İlk günüm dava dosyalarını incelemekle ve kavramakla geçti. Akşam eve gittiğimde çok yorulduğumu hissetmiştim. Dinleneyim derken uyuyakalmışım. Günler çok hızlı geçiyordu. Yoğun bir şekilde işlerle ilgilenip her şeyi öğrenmeye gayret ediyorum. Artık stajımın bitmesine çok az kalmıştı. Bende yavaş yavaş toparlanmaya başlamıştım. Gitme vaktim gelmişti ve içimde büyük bir hüzünle İstanbul’a döndüm.

Teyzem yanına arkadaş olduğum ve bana çok alıştığı için ağladı. Bende dayanamayıp ağladım. Otogarda öyle bir vedalaşmamız vardı ki sanki daha görüşmeyeceğiz gibi. Neyse ki İstanbul’a geldiğimde teyzemi daha çok arayıp sorar oldum. Ona hep yanındaymış gibi davrandım. Teyzem gidişime üzülse de beni çok özleyen ailem çok sevindi. Gittiğimde hazırlanmış bavulları gördüm.

Bir yere mi gidiyorsunuz diye sorduğumda Trabzon Uçak Bileti aldıklarını ve yarın hep beraber yola çıkacağımızı söylediklerinde o kadar çok sevinmişti ki. Bende hazır olan bavulumu hiç açmadan diğer bavulların yanına koydum. Sabah erkenden kalkıp hava alanına gittik. Uçağa bindik ve kısa bir süre sonra Trabzon’a ulaştık. Trabzon’da amcalarım hava alanında bizi karşıladılar. Eve gittik ve muhteşem bir kahvaltı hazırlanmıştı. Kahvaltımızı yaptıktan sonra ben dinlenmek istedim. Eve girerken biri ile göz göze geldik. Çok tatlı ve sevecendi.

Yaz tatilimizi Trabzon’da geçireceğimiz için bir ihtimal tanışabiliriz diye düşünüyordum. Günlerdir yorgun olduğum için akşama kadar uyumuşum. Uyandığımda ev çok kalabalıktı. Uzun zamandır annemi ve babamı göremeyen akrabaları ziyarete gelmişti. Ben de hepsiyle teker teker tanıştım. Gelenlerin içerisinde kapıda karşılaştığım çocuğu da gördüm. Adı Mustafa imiş. İçten bir bakışı vardı ve tanışma fırsatımızın olmasına çok sevinmiştim.

Ben Trabzon’u gezmek istiyordum. Mustafa yengemin kardeşiymiş. Yengem Mustafa ile gezebilirsin dedi. Mustafa’ya da söylemiş oda gezdirebileceğini söylemiş. Ailemden izin aldım ve Mustafa ile gezebilmek için yola çıktık. Nereyi görmek istiyorsun dedi. Bende Uzungöl’e gitmek istiyorum dedim. Uzungöl’e gittik ve muhteşem bir manzara ile baş başa kaldık. Acıktın mı diye sorduğunda evet deyince hemen bir Karadeniz yemeklerinin olduğu restauranta gittik.

Mısır ekmeği, kuymak ve çok çeşitli adını bilmediğim yemekler geldi ve yemeye başladık. Sonrasında uzun uzun bakıp bir şey söyleyeceğim fakat çekiniyorum dedi. Bende söyleyebilirsin dediğimde seni ilk gördüğüm anda çok hoşlandım, şu anda çok mutluyum dediğinde bende aynı duyguları yaşıyorum dedim. O anda hem utanarak tebessüm ettim. Yemeklerimizi yedikten sonra Uzungöl’ü el ele gezmeye başladık. Sürekli fotoğraf çekiniyorduk.

Güzel geçen vaktin sonuna gelmiştik. Eve gitmek için yola koyulduk. Başta babamın Trabzon’a taşınma düşüncesine kızsam da artık kızmıyordum. Eve gittiğimizde çok beğendiğimi ve buraya yaşayabileceğimizi söyledim. Bu duruma ailem çok sevinmişti. Yaz tatilimiz bitti ve İstanbul’a geri döndük. Babam hemen bir şehirler arası nakliyat firması ile görüşüp eşyalarımızın Trabzon’a taşınmasını istedi.

Nakliyat firması geldiğinde eşyaların taşınmasının merdivenlerden zor olacağını bu sebeple Albay lift yük asansörü kullanacağını söyledi. Eşyalar paketlenip Trabzon’a gönderildi. Bizde uçak ile gittik ve oradaki evimizi temizleyip eşyalarımızın gelmesini bekledik. Eşyalarımız da geldikten sonra tüm düzenlemeleri bitirdik. Mustafa’da artık Trabzon’da olmamıza çok sevindi. Yakında ailelerimize birbirimizi sevdiğimizi ve evlenmek istediğimizi söyleyeceğiz.

Evlilik düşündüğümüzü ailemize söyledikten sonra artık söz nişan organizasyonumuz başladı. Çok beklemeden kına organizasyonu ve düğün organizasyonumuzun hazırlıklarına devam ediyoruz. Mutlu bir son bizi bekliyor.