İyi Bir Dosta Sahip Olmak En Büyük Zenginliktir

Arkadaşlık, dostluk dünyanın en güzel ilişkisi. Arkadaşım, dostum, her şeyim Esma… Aynı liseden ve üniversiteden mezun olduk. Esma ile İstanbul’da yaşıyorduk. Annem Bursa Avukat olduğu hafta sonu olduğu zaman soluğu annemin yanında alırdık. Babam da corian tezgah ürünleri satan bir firmanın sahibiydi. Esma ile arkadaşlığımız kardeşlikten öteydi. Annem de Esma’yı çok severdi. Annemin ikinci kızı olmuştu. Annemin yanına gideceğimiz zamanlarda Bakırköy Kiralık Araç ofisinden araç kiralıyorduk. İkimizin de ehliyeti olduğu için araba kiralamamız da kullanmamız da çok kolay oluyordu. Arabayı Esma giderken kullanıyor, gelirken ben kullanıyorum. Annem her Bursa’ya gidişimizde bizi güzel bir neşe ile karşılıyordu. Her türlü derdimizi sıkıntımızı anlatabiliyorduk. Annem çok anlayışlı ve sevecen bir kadındır. Annemle anlaşamamak mümkün değildir. Esma gibi diğer arkadaşlarım da anneme hayrandır. Esma’yla Bursa’ya gittiğimizde annem sevdiğimiz yemekleri yapar ve dönüşümüzde de bize paket yapar. Bizde annemin eşsiz lezzetlerini alıp İstanbul’a döneriz. Annemden her ayrılışımda hep ağlıyordum. Annemin işi Bursa’da benim işim ise İstanbul’da olduğu için mecbur ayrı kalıyorduk. Ama şehirler ayrı da olsa gönüllerimiz birdi. İnsanın birbirini sevmesi için mesafelerin olması çok da önemli olmuyor. Önemli olan aradaki güçlü bağlardır.

Esma ile İstanbul’a geldik. Esma’nın ailesi Trabzon’da olduğu için bir hafta sonu planımıza Trabzon’u ekledik. Bu yüzden Esma ile birlikte Trabzon Uçak Bileti araştırması yapıyorduk. Ailesi ile daha önce İstanbul’a geldiklerinde tanışmıştım. Çok tatlı bir aileye sahipti Esma. Ailelerimizden uzak olmak bir yanımızı eksik bırakıyor olsa da Esma ile çok güzel vakitler geçiriyoruz. Yaz aylarında olduğumuz için Trabzon’a yazın gitmek çok keyif verici olacaktı. Hep hayalim Uzungöl’e gitmekti. Esma ile bilet aldıktan sonra Trabzon’a gitmek için yola çıktık. İstanbul’dan hediyeler aldık ve bizi çok güzel karşılayan Esma’nın kardeşlerine verdik. Yıllık iznimizi Trabzon’da geçirecektik. İlk gün aile ile vakit geçirdik. Esma’nın ailesi Akçaabat’ta yaşıyordu. Karadeniz lezzetlerinden oluşan bir kahvaltı yaptık. Esma’nın kardeşleri ile vakit geçirirken Esma’nın akrabaları ziyaretine geldiler. Gelenlerden biri Mustafa adında amcasının oğlu idi. Mustafa tam bir Karadeniz genci idi. Konuşması, görünüşü ile çok tatlıydı. Mustafa ile sohbet ederken polis olduğunu öğrendim. Neyse ki Mustafa gitti ve biz akşam yemeği için Akçaabat’ın meşhur köftesini yemek için dışarı çıktık. Gittiğimiz restaurant denize sıfır bir alanda konumlandırılmış ve manzarası muhteşemdi. Gelen köfteler de iştah kabartıcıydı. Geç saatte eve gittik ve Esma’yı Mustafa aradı. Mustafa benimle tanışmak istediğini söylemiş. Ben çok şaşırmamıştım, çünkü Mustafa’nın bakışlarından az çok düşüncelerini anlayabiliyordum. Mustafa Esma’dan benim numaramı istedi. Bende numaramı verebileceğini söyledikten sonra Mustafa ile mesajlaşmaya başladık. Mustafa Uzungöl’e birlikte gidip gidemeyeceğimizi sorduğunda Esma ben daha önce gittim siz birlikte gidin deyince Mustafa’nın isteğini geri çevirmedim. Sabah erkenden kalkıp Mustafa ile buluştuktan sonra Uzungöl’e düzenlenen turlara katıldık. Çok güzel bir yolculuk yaptıktan sonra Uzungöl’e ulaştık. Fotoğraftakilerden daha da güzeldi. Manzarası, doğası ile adeta büyüleyiciydi. Gün boyu Uzungöl’de dolaştık, yemek yedik ve alışveriş yaptıktan sonra geldiğimiz tur aracı ile eve geri döndük. Tarifi olmayacak duygularla Esma’nın yanına gittim. Esma’ya gün boyu konuşulanları ve yaptıklarımızı anlattım. Çok sevinmiştim. Esma’da benim adıma çok sevinmişti. Günler öyle çabuk geçiyordu ki bizim İstanbul’a dönme vaktimiz gelmişti.

Esma’nın ailesi ve Mustafa ile birlikte hava alanına gittik. Zor bir vedalaşmadan sonra uçağa binip İstanbul’a geldik. İstanbul’a gelirken içimin acıdığını hissettim. Mustafa ile kısa da olsa çok güzel zaman geçirmiştik ve onunla bir yuva kurmayı planlamıştık. Her gün Mustafa ile telefonda görüntülü görüşüyorduk. Artık evlilik zamanının geldiğini söylediğinde ailemle görüştüm ve Mustafa’ya ailesi ile birlikte Bursa’da ağırlayabileceğimizi söyledim. Mustafa ve ailesi bu duruma çok sevinmişti. Mustafa ile ailesi ailemle tanışmaya geldikten sonra İstanbul’a tayini çıktı. Bu durumda artık görevi de İstanbul’da olacağı için Mustafa’nın eşyalarını şehirler arası nakliyat firması ile İstanbul’a getirdik. Mustafa ile birlikte yaşayacağımız evi de kiraladıktan sonra eşyalar yük asansörü ile 5. kata taşındı. Esma, Mustafa ve ben evin gerekli düzenlemelerini yaptık. Evleneceğimiz günü beklerken ben de tüm hazırlıklara devam ediyordum. Ailem yanıma geldi ve benim hazırlıklarıma yardımcı oldu. Mobilyalarımızı Bursa’da yaşadıkları için ünlü inegöl mobilya mağazalarından satın almışlar.

Hazırlıklar tam anlamı ile devam ederken beklenen gün geldi ve Mustafa ile düğünümüz oldu. En çok üzüldüğüm nokta ise Esma ile evlerimizin ayrılmasıydı. Uzun yıllardır birlikte yaşıyorduk ve ayrılık bizim için oldukça zordu. Neyse ki Esma da bizim alt katımızdan ev kiraladı ve çok yakınımıza geldi. Günlerimiz hep birlikte geçiyordu. Esma’da düğünümüzde bizim akrabalarımızdan biri ile tanıştı ve ciddi bir şekilde ilerleyen ilişkiye başladı. Esma adına çok mutluydum. Esma’nın tanıştığı çocuk oto ekspertiz firması sahibiydi. Güzel bir insan güzel bir mesleğe sahip olması ve Esma’nın karşısına çıkması beni çok mutlu etmişti. Esma da çok kısa bir zamanda düğün yapacak ve yuvasını kuracak.